Psychoterapia indywidualna dorosłych

Psychoterapia psychodynamiczna dorosłych polega na analizie zdarzeń  w życiu pacjentów, na pracy nad relacjami interpersonalnymi i na rozumieniu tego co pacjenci przeżywają, jakie mają myśli, jakie są ich pragnienia, często nieświadome. Terapeuta w trakcie większości sesji zachowuje się “neutralnie” po to, aby umożliwić “przeniesienie się” emocji pacjenta do samego siebie lub umożliwić odtworzenie się specyficznego typu relacji, które pacjent ma lub miał z ważnymi osobami w swoim życiu. Lecząca jest możliwość uzyskania w relacji pacjent-psychoterapeuta korektywnych doświadczeń, czyli odtworzenie pierwotnych urazowych wspomnień, ale tak aby tego urazu nie powtarzać, a zmienić sposób rozumienia siebie, otaczającego świata, relacji z innymi ludźmi, które wynikają z doświadczeń z najwcześniejszych relacji.

Psychoterapia pomaga osobom, które doświadczają lub doświadczyły:

• wszelakiego rodzaju trudności w relacjach z ludźmi;
  • problemów w relacji małżeńskiej, partnerskiej, rodzinnej;
  • trudności w radzeniu sobie ze stresem i emocjami;
  • depresji, melancholii, stanów obniżonego nastroju;
  • żałoby;
  • poczucia innej straty, utrata pracy, zdrowia, rozwód itp.;
  • lęków o różnym podłożu;
  • nerwic;
  • fobii;
  • zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych;
  • bezsenności;
  • osamotnienia, izolacji;
  • myśli samobójczych;
  • nieśmiałości;
  • nadpobudliwości;
  • odczuwają dolegliwości somatyczne (chorobowe)  bez wyraźnej przyczyny medycznej – choroby psychosomatyczne;
  • cierpią na przewlekłe choroby;
  • cierpią na zaburzenia odżywiania. np. anoreksja, bulimia, ortoreksja;
  • nadużyć emocjonalnych;
  • przemocy psychicznej, fizycznej;
  • traumatycznych przeżyć;
  • ataków paniki;
  • problemów z uzależnieniem;
  • nadmiernego stresu;
  • i wielu innych.

Psychoterapia indywidualna: regularne 50-minutowe spotkania z terapeutą (raz lub dwa razy w tygodniu) w stałym terminie i z tym samym terapeutą w następujących formach:

• terapii krótkoterminowej obejmującej od kilku do kilkunastu spotkań (do 20 sesji terapeutycznych) w sytuacji, gdy obszar interwencji jest ograniczony do konkretnego problemu;
  • terapii długoterminowej trwającej 2-3 lata, gdy celem jest głębokie poznanie siebie i zmiana całokształtu funkcjonowania;
  • terapii wspierającej (interwencja kryzysowa) od jednego do kilku spotkań w celu przywrócenie równowagi psychicznej w trudnych sytuacjach życiowych.